søndag 22. april 2012

IKT og TPO


IKT og TPO, DKL 2012
Å kunne tilpasse opplæringa til elevane på alle trinn i skulen er eit overordna mål i den norske skulen. Alle elevane har rett til ei opplæring som passar deira nivå og deira føresetnader. Å kunne bruke IKT i TPO har eit mykje større potensiale enn det skulen har gjort seg nytte av. Utfordringa er å kunne sjå korleis og når ein kan bruke dette i undervisninga.

Alle elvane skal når dei arbeider med faga få møte utfordringar. Dei skal alle ha noko som dei kan strekke seg mot. Dei skal ale saman føle dei høyrer til i det same fellesskapet. Alle skal få føle glede ved å nå måla sine og kunne få følelsen av å meistre. Dette gjeld og elevar med særlege vanskar, eller særlege evner og talent på ulike område.

Skolen skal ha rom for alle, og lærarane må derfor ha blikk for den einskilde. Undervisninga må tilpassast ikkje berre til fag og stoff, men også til alderstrinn og utviklingsnivå, til den einskilde eleven og den samansette klassen(LK06).

Derfor er det viktig for ein lærar å sjå den enkelte elev og kunne nytta seg av dei evna dei enkelte har. Nokre lærer best ved å lesa (visuell læringsstil), medan andre lærer best ved å lytta (auditiv læringsstil) (Nettleksjon, HVO).  Dette kan styrke læringa og utviklinga for både eit fellesskap, og ikkje minst for den enkelte. Opplæringa skal gi alle elevane, ein skal ikkje la kjønn, alder og sosial, geografisk, kulturell og språkleg bakgrunn vere med på å styre kva den enkelte elev kan lære. Alle skal ha høve til å utvikle seg gjennom arbeid med dei ulike faga i det som skal vere eit inkluderande læringsmiljø. TPO for kvar enkelt elev skal giast ved variasjon i bruken av både lærestoff, arbeidsmåtar  og læremiddel. Vidare skal det vere variasjon i organiseringa og intensiteten i det dei skal lære(Opplæringslova).

Korleis kan då vi som er lærarar  bruke IKT som eit av dei instrumenta vi har for å kunne gi elevane økt utbytte i læringa. Dei mest vanlege midla vi bruker er : tekstbehandlar, presentasjonsverktøy, nettstadar for å søkje etter informasjon og tenester for å gi informasjon. Vidare har vi mange ulike nettstader og liknande som har ulike program som elevane kan bruke. Eg har sjølv brukt litt av desse til eigne barn, og ser at fleire av desse er med på å gi økt læring og forståing. Mange lærarar er flinke til å vise elevane og foreldra kor dei kan finne slikt, dei skriv om dei på lekseplanar  eller på skulane sine heimesider. På denne måten kan elevane arbeide med dei i lag med foreldra, utan om skuletida. Foreldra er ein viktig ressurs å bruke, det er ofte dei som kjenner barna best.

Det er viktig for lærarane og skulane, å halde seg oppdatert på dei ulike hjelpemidla som ein kan få tak i. Det har etter kvart vorte mange av dei, også mange spesial program. Ein må kunne vurdere dei opp mot kvar andre, og det som kan passe for ein elev, passer ikkje nødvendig for ein anna. Ein har ein del gratisprogram som ein kan laste ned og prøve, for å sjå om desse kan passe til dei kritereia som ein er på jakt etter.

Litteraturliste :

Nettleksjon :
IKT og tilpassa opplæring våren 2012 : Digitale verktøy i tilpassa og spesielt tilrettelagt opplæringa. Høgskulen i Volda.

Nettresurs henta 20.04.2012:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar