Samansette tekstar DKL våren 2012.
I denne bloggen fortel
eg om korleis vi laga ein animasjonsfilm i DKL no i vår. Vi var ei gruppe på
tre stykke, som hadde eit fritt utgangspunkt i korleis vi kunne gjere det.
Å lage ein
animasjonsfilm er : å skape liv gjennom animasjon er noko som dekkar over mange
forskjellige teknikkar. Ein kan velje om ein arbeider med det innan eit fag,
eller gjennom tverrfaglege samarbeid. Ein må ha fokus på kva og korleis elevane
skal lære, og at vurderinga vert ut frå faglege kriterium(Nettbrev).
Prosessen vår
var først ein idedugnad. Her bestemte vi kva vi skulle lage og diskusjon om
korleis. Vi landa på å lage den moderne versjonen av om eventyret om ”Haren og
skilpadda”. Vår versjon av den vart ”Fotballspelaren og nerden”. Vi brukte tida på slutten av torsdagskvelden
med å finne ut kva utstyr vi trengde : datamaskin med Window Movi Maker og
Audiocit og ein mikrofon for å ta opp lyd. Vidare trengde vi legofigurar og plasterlina. Vi fann ut at vi trengde to kamera for å ta stillbilda,
her kan ein og bruke mobilkamera.
Fredag starta vi
med del to av prosjektet. Vi laga eit manus, vi skreiv replikkar, laga figurar
i plasterlina og tenkte ut korleis vi kunne få til ein fin bakgrunn, her vart
vårt val å bruke smartbord, og funne bilde av ein skule og ein skog.
Neste del vart å
ta bilde. Her gjorde vi ferdige dei ulike delane. Vi tok her alle bileta i
skulegarden først, og so dei i skogen. Her var det mykje arbeid, då vi måtte
flytte alle figurane slik det ser ut som dei beveger på seg. Desse bilda er det lett å flytte i movimaker,
for å få dei i rett rekkefølgje. Vi tok ca 200 bilete, som vi redigerte, velde
ut dei som passa best og sette i hop til ein film på nokre minutt. Samtidig laga
vi lydspor i Audiocity og la desse til i lag med bileta i movimaker. Etterpå
klipte og limte vi alt i hop, såg og høyrde gjennom det og gjorde forandringa,
slik vi til slutt hadde ein heile bildefilm og vise fram.
Vi viste filmen
fram til dei andre i klassa, forklarte korleis vi hadde gjort ting, og korleis
vi såg vi kunna ha gjort andre ting, for å få det betre. Blant anna fekk vi
litt problem med eit kamera so ikkje fungerte, vi hadde litt problem med ulikt
lys på bileta, og det var vanskeleg å få tatt alle bileta frå eksakt same
plassen, dvs litt urolig biletetaking. Med å vise den til dei andre, fekk vi
tilbake melding på det andre meinte. Dette er noko som er viktig for læring.
Vi var einige om
at dette var ein fin måte å lære korleis ein kan lage ein film. Bruket i skulen
kan ein bruke det i mange fag, og gjerne tverrfagleg. Vi brukte mellom fire og
fem tima på å lage denne filmen. Gruppa vår var enoge om dette kunne kanskje
brukast som eit dgasprosses i skulen. Det kan sikkert brukast i dei aller
fleste klassetrinn, men ikkje dei aller yngste, då det krevje ein del kunnskap
og ein må vere strukturert. Arbeidet til elevane kan ein lagre i ei elevmappe,
ta det fram igjen og gjere forandringar på etter kvart.
Alle på gruppa
meinte dette var ein fin arbeidsmåte. Vi brukte littlang tid på klipping og
lyd, men dette er noko som ein sikkert får meir tak på når ein prøver fleire
gangar, øving gjør meister.
Link til filmen
fin ein her : Fotballspelaren og nerden
I eit Nettbrev frå Høgskulen i Volda finn vi ein detaljert beskriving, som viser ein god
måte å gjere det på. Denne er fin å ha som eit utgangspunkt for vidare arbeid i
skulearbeidet, eg teke med dei viktigaste punkta:
Idédugnad på
kva som skal vera med
Synopsis: Ein kort
tekst der du forklarer idéen til filmen din og dei viktigaste dramaturigiske
elementa. Det er vanleg å bruka
«hollywood-modellen for den dramaturgiske oppbygginga, med anslag, stigning,
vendepunkt og klimaks i forteljinga.
Premiss (påstanden) er kjernesetningen handlinga skal byggja på.
Pitch:
Kjernespørsmåla handlinga byggjer på: Kven skal filmen handla om? Kva er
problemet? Kva nytt og uventa skjer? Korleis vert det løyst Korleis endar det? Kan tankekart vera middel for å få fram
synopsis?
Maunskript: Då er
handling og replikkar på plass. Skal vera skrive slik at ein ser for seg kva
som skjer og skal vera eit reiskap i gjennomføringa av filmprosjektet
Bildemanus I
bildemanus er alle bilde/scener i filmforteljinga teikna. Det blir ein type
teikneserie, med beskriving bla av kameravinklar . Lyd/lydeffektar er også
notert
Dreiebok/opptaksskjema
For å få oversikt over alle
scenene som skal animerast og alt som føregår der, er det vanleg å laga ei
dreiebok eller opptaksbok/opptaksskjema.
Både regissør, fotograf og lydteknikar kan ha
sine eigne opptaksbøker. Det er for å hugsa på kva som skal skje når scenene i
animasjonen skal spelast inn. Dreieboka
består berre av ord
Rettleiings- og refleksjonsfase
Etter første forsøk er det
rettleiing/refleksjonsfase. Korleis var
prosessen? Vart måla nådd? Kva skal til
for å gjera det betre? Denne fasen kan
gjennomførast både med eigenvurdering, elev-elev-vurdering og med
lærarrettleiing. Den
digitale forteljinga let seg retta opp. Fasane fram til det dei lærande vil ha
i poritfolioen sin kan gå i fleire rundar til dei er nøgd med resultatet. Det
ferdige produktet er tilgjengeleg og kan dokumentera for føresette/andre
elevane sine faglege prestasjonar. Dokumentasjon av prosessen
kan visa i elev-portefølgjen( Nettbrev HVO).
Litteraturliste :
Nettbrev :
Bjorøy,
Kjartan : Samansette tekstar-1 våren 2012 : Digitale multimediale tekstar. Høgskulen i Volda.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar