Digital plattform kompetanse, DKL, haust 2011
Kva er digital kompetanse for oss som går DKL 101. I leksjonen som er lagd ut blir det beskrevet som ei ” kompetanseplattform for læringsarbeid med digitale verkty”. Dette ser eg på som noko vi skal lære å bruke til eigen nytte. Vi må kunne det sjølve, for å kunne la elevane våre få ta lærdom av det vi kan. Dette er ikkje noko vi lærer på ei samling eller to, men noko som vi bruker lang tid på. Derfor er læring av digital kompetanse noko som vi skal lære gjennom gjentatt trening i dei ulike oppgåvene vi har gjennom studiet. I lærebøkene vi bruker, kan ein finne mange ulike definisjonar på kva digital kompetanse er.
I boka til Erstad (2008) Digital kompetanse i skolen - en innføring definisjonen finn ein i innleiinga ein definisjon på at ein må auke forståelsen for kva pedagogisk bruk av IKT betyr. Han skriv ” Digital kompetanse er ferdigheter, kunnskaper, og holdninger ved bruk av digitale medier for mestring i det lærende samfunnet”(Erstad 2008). Med å kunne meistre desse grunnleggande ferdigheitene er ein på veg til å få den kunnskap ein treng for å forstå korleis ein kan og bør bruke IKT i skulen.
Karlsen og Wølner (2006) har i Den femte grunnleggende ferdighet. Portefølje og digitale mapper – et sted for læring tatt føre seg det dei meinar ein lærar bør kunne for å oppnå den siste av dei digitale ferdigheitene, som dei kallar ein pedagogisk digital ferdigheit, der dei meinar læraren må ha :
– oversikt over dei forskjellige typar digitale medium som kan vere ein ressurs for integrering i fag, å kunne sjå muligheiteter og tenke nytt i forhold til å integrere arbeid med digitale redskaper i undervisninga, å kunne planlegge for bruk, å kunne legge til rette for at digitale medium blir naturleg integrert i faga, å vite korleis dei tekniske ferdigheitene kan brukast i ein pedagogisk sammanheng og å kunne legge til rette for bruk av digitale medier i ein læreprosses (Karlsen og Wølner 2006 :23). Her er ein inne på mykje av det som eg meinar er grunnleggande for å kunne bruke IKT i skulekvardagen.
Korleis ein bruker IKT I skulekvardagen er avhengig av mange ulike faktorar. Tilgang og kor mange maskiner ein har spelar ei rolle for elevane. Men har ein ikkje lærar med nødvendig kompetanse innan IKT kan faget bli lagt for lite vekt på i skulen. Mange elevar har mykje kunnskap om data frå før. Men for å kunne lære god og lærerik bruk av IKT må læraren ha ein god del kunnskap å kunne lære frå seg.
Litteraturliste:
Antvort, Kjell (2011) Digital plattform Høgskulen i Volda,
Erstad, Ola(2008). Digital kompetanse i skolen - en innføring (3 opplag.). Oslo:
Universitetsforlaget.
Karlsen, Asgjerd Vea. & Wølner, T. A. (2006). Den femte grunnleggende ferdighet. Portefølje og digitale mapper – et sted for læring (1. utg.). Oslo: Gyldendal Akademisk.
Veldig enig i at det tar tid å bli digitalt kompetent! Både som lærer og skole.
SvarSlettDet kan være en utfordring i skolen å utdanne lærere innen IKT, særlig siden mange kommuner har dårlig økonomi. Men vi er heldige som er under utdanning i digital kompetanse, og er motiverte for å bruke det vi lærer i egen undervisning.